Nyáron nagyüzem van nálunk. Sok vendéglátóhely csak ilyenkor van nyitva. Ez a nyári fesztiválok, az esküvők és a szabadtéri koncertek időszaka. Ilyenkor a raktárunk szinte minden nap végére kiürül, hogy után hajnalban újratöltsük és na nap végére megint elfogyjon minden. Senki egyetlen percnyi pihenést sem engedhet magának. Ilyenkor egyszerűen nem lehet megállni. Egy pillanatnyi figyelmetlenség nem csak nekem, hanem mások üzletének is hatalmas kárt okozhat. Ezek a helyzetek pedig nagyon nehezen megoldhatók. Elég ijesztő a dolog.
Pont ezért kerített kisebbfajta pánik hatalmába, amikor egyik reggel nem tudtam bekapcsolni a viszonylag új HP laptopomat. Hiába tudtam, hogy fel van töltve az akkumulátor, hiába világítottak a ledek és hiába nyomtam a gombot, vagy hagytam egy kicsit pihenni a gépet, a megszokott zúgást nem sikerült kicsikarni belőle.
Leizzadtam. Bár éppen hőségriadó volt, engem rázott a hideg. Mi lesz, ha nem tudok hozzáférni a rendszerhez, amelyik a szállítóleveleket kezeli? Mi lesz, ha nem tudok vonalkódot nyomtatni? Sok adatot tárolunk a felhőben, de a legfontosabb szoftvereink és az adatvédelmi irányelvek miatt nagy gondossággal tárolt adataink mind ezen a gépen voltak. Egyszerűen rettegtem, hogy emiatt minden leáll. Mit csinálok én akkor?
Remegő kézzel elővettem a telefonom és beütöttem a keresőbe: hp laptop szerviz. Egyet-kettőt felhívtam a találatok közül, de csak flegma ügyfélszolgálatosokkal, meg elvarázsolt szerelőkkel találkoztam, akik egyáltalán nem értették, hogy mi a problémám és miért olyan rettenetesen fontos nekem, hogy a laptopomat még ebben a pillanatban megjavítsák.
Aztán az egyik cég, egy PC mentor nevű vállalkozás végül pontosan értette, hogy nekem mire van szükségem. Mint mondták, nagyon nehéz nekik bármilyen ilyen kérést teljesíteni, de most az egyszer kivételt tesznek. Kiszállnak hozzám személyesen és megnézik, mi a probléma. Ők is szeretnék, ha az ügyfeleiknél minden gördülékenyen menne.
Legnagyobb meglepetésemre két fiatalember is érkezett. Ezen jót nevettünk, azt mondták, ha már kijönnek ilyen gyorsan, muszáj biztosra menniük. Így legalább kéznél van a szakmai konzílium.
Hatalmas szerencsém volt. A laptop tökéletesen működött, csak a kijelzője romlott el. Valószínűleg elszakadtak a kábelek a kijelzőben. A fiatalemberek kikötötték és addig egy monitorról tudtam használni a gépet. Istenem, miért nem ez volt az első dolog, amit megpróbáltam!
A fiatalemberek elmondták, hogy másnak tudnak új kijelzőt hozni, szerencsére van raktárkészletük alkatrészből, mert közvetlen kapcsolatban vannak a gyártóval. Nem hoztak magukkal, mert azt hitték, sokkal nagyobb a baj.
Másnap, ahogyan ígérték, meg is érkeztek. A gép olyan, mint újkorában, én pedig egyetlen óra leállással megúsztam a kalandot. Azóta elviszem hozzájuk a gépet három havonta, átvizsgálják és kijavítják rajta, amit csak kell. Segíttek, és megmutatták, hogyan készíthetnek biztonsági mentést és hogyan tudok hozzáférni a legfontosabb adatokhoz akkor is, ha a géppel valami baj lenne.
Azóta sokkal nyugodtabb vagyok.
Ez az eset megtanított arra, hogy nagyon fontos mindig szakemberek kezébe adni a munkát. A biztonság elengedhetetlen ahhoz, hogy jól működjön az üzlet. A cég, amelyiket megtaláltam, pont ezt a filozófiát képviseli. Úgyhogy ezentúl is náluk maradok. Nyáron nem lehet üzemzavar!